Onderhoud en reparaties
Naast de verkoop van espressomachines en onderdelen hebben we een eigen professionele werkplaats. Hierin doen wij al meer dan 30 jaar reparaties en onderhoud aan de betere espressomachines. Naast de expertise van de merken waar we zelf dealer/importeur van zijn, hebben we ook alle kennis en ervaring van een aantal andere merken in huis. Om de werkdruk, wachtijden en kwaliteit in onze werkplaats te kunnen waarborgen hebben we in 2024 een aantal belangrijke veranderingen moeten doorvoeren. Daarom focussen wij ons, naast de merken waar wij dealer van zijn, op een beperkt aantal andere merken espressomachines. Op deze manier kunnen we ook de doorlooptijd van de reparaties zo kort mogelijk houden en de kwaliteit zo hoog mogelijk. Op deze pagina leest u alles over onze werkwijze en welke espressomachines wij voor u kunnen repareren.
Update nov 2024, doorlooptijd reparaties +-/ 1 tot 2 weken.
Met welke espressomachines kunt u bij ons terecht voor reparaties:
- QuickMill 800, 900, 2800, 3000, 4000 en 5000 series
- QuickMill / La Messoni volautomaat (niet 5009)
- La Piccola
- Rocket Espresso (niet R60 & R9)
- Lelit Mara en Bianca V3
- Vibiemme Domobar (geen dual boiler)
- La Pavoni E61 & Europiccola
- ECM Heidelberg & Milano
- Bezzera (niet Duo/Matrix)
- Expobar
Koffiemolens:
- Demoka
- Eureka Mignon
- Fiorenzato
- Mazzer
- Macap
- QuickMill 050 & 060
In overleg:
- Isomac E61
- BFC E61
- La Scala E61|
- Profitec
Hoe brengt u de machine aan voor reparatie:
U kunt uw espressomachine tijdens onze openingstijden zonder afspraak binnenbrengen voor onderhoud/reparatie. U kunt bij ons voor de deur op eigen parkeerterrein parkeren, Wij zullen de machine in ontvangst nemen en uw klacht en wensen noteren. U krijgt tevens te horen boven welk bedrag we zullen bellen voor overleg (zie verder hieronder bij kosten)
Hoe gaat de reparatie in zijn werk:
Wij behandelen op volgorde van binnenkomst, wij streven de machine binnen 2 weken weer gereed te hebben. Hier kunnen we door omstandigheden en varierend aanbod helaas van afwijken.
Wij doen geen reparaties terwijl u wacht of op locatie, voor een goede diagnose en reparatie verkiezen wij dit te doen op een moment dat wij hier goed naar kunnen kijken. Wij plannen ook geen reparaties in, de wachttijd start bij het binnenbrengen van de machine.
Bij onderhoud en/of reparatie wordt uw machine volledig nagekeken en gereinigd. Daarnaast wordt elke machine ontkalkt en vervangen we standaard slijtage onderdelen, maar weten we op basis van ervaring ook wat er in de toekomst zou kunnen sneuvelen. Dit pakken wij het liefst dan ook preventief aan. We testen de machine grondig en wanneer we tevreden zijn zorgen we dat de machine weer glimt. U krijgt bericht per Whatsapp dat uw machine gereed is en vervolgens kunt u de machine weer ophalen binnen onze openingstijden.
Uiteraard testen wij de machine zorgvuldig, maar er kan helaas soms iets over het hoofd gezien worden. We verzoeken u dit binnen 7 dagen na reparatie door te geven per email zodat dit opgelost kan worden. We geven 3 maanden garantie op de onderdelen die gemonteerd zijn. Alle machine worden voorzien van een uniek nummer zodat wij een goed beeld hebben van de onderhoudshistorie van uw machine.
Wat moet ik meeleveren met machine:
Graag bij de machine de filterdrager meebrengen zodat wij de passing goed kunnen testen. Alle andere losse onderdelen zoals waterreservoirs, lekbakken, snoer etc graag thuislaten om verwarring te voorkomen, deze hebben wij zelf beschikbaar.
Wat kost een reparatie:
Regelmatig krijgen wij de vraag of wij een standaard tarief hebben voor een bepaalde espressomachine. Hoe gemakkelijk dit op eerste hand ook lijkt, in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. Immers is iedere situatie weer anders, wij kijken naar de specifieke staat van uw machine, zo behoudt u een betrouwbare espressomachine. We rekenen een arbeidsloon van € 75,- per uur inc BTW, daarnaast de onderdelen die we plaatsen. Daarvan kunt u de prijzen in onze webshop ook zien. Op deze manier willen wij een zo'n transparant mogelijke prijsopbouw laten zien.
Uiteraard hebben we wel een indicatie van de kosten, zie hieronder. U kunt tevens hier terugzien vanaf welk bedrag wij contact met u opnemen over de reparatie. Mochten wij dus tijdens of voor de reparatie inschatten boven dat bedrag uit te komen dan nemen wij contact met u op. Verwachten wij hierbinnen te blijven, dan zal de reparatie zonder overleg worden uitgevoerd.
La Piccola Sara en Piccola
- Servicebeurt tussen de € 75 en € 100,-
- Prijsopgave vanaf € 125,-
QuickMill 800, 2800 en 3000 series
- Servicebeurt tussen de € 100 en € 150,-
- Prijsopgave servicebeurt vanaf € 150,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 200,-
QuickMill / La Messoni 5000
- Servicebeurt tussen de € 125 en € 200,-
- Prijsopgave vanaf € 200,-
E61 warmtewisselaar/single boiler (Rocket Giotto/Mozzafiato, Lelit Mara en Vibiemme Domobar)
- Servicebeurt tussen de € 150 en € 200,-
- Prijsopgave vanaf € 250,-
Semi Professioneel Dual Boiler (Rocket R58, Lelit Bianca)
- Servicebeurt tussen de € 200 en € 250,-
- Prijsopgave vanaf € 300,-
Koffiemolens
- Servicebeurt tussen de € 50 en € 75,-
- Prijsopgave vanaf € 100,-
Wanneer de kosten binnen het vooraf gesproken bedrag vallen ontvangt u een Whatsapp wanneer de machine gereed is. Wanneer wij tijdens de diagnose verwachten hierboven te komen nemen we telefonisch met u contact op voor toelichting en prijsopgave. De onderzoekskosten zijn € 35,- en zijn slechts van toepassing wanneer u van reparatie afziet bij een prijsopgave. Deze onderzoekskosten vervallen als u bij ons een nieuwe machine aanschaft.
Kan ik mijn machine ook opsturen?
Alleen bij de kleinere en lichtere machines of de originele verpakking moet nog in uw bezit. zijn. Helaas weten we uit ervaring dat schade en verlies zijn niet altijd te voorkomen. De kosten voor het inpakken en verzekerd retour sturen bedragen € 17.95. Let op we versturen alleen machine retour die in een correcte verzendverpakking bij ons zijn aangeleverd. Wanneer u de machine aan ons toestuurd vergeet dan niet uw gegevens in de doos bij te voegen.
Welke machines repareren we niet:
We hebben door drukte en beperkte beschikbaarheid van onderdelen van bepaalde merken helaas een aantal beslissingen moeten nemen om een aantal merken/modellen niet meer te repareren. Zodoende kunnen wij de volgende machine niet (meer) ter reparatie aannemen:
- Ascaso
- Francis Francis
- Sage/Brevile/Solis
- Pavoni Domus Bar
- Lelit anders dan Mara en Bianca
- Isomac anders dan E61
- Vibiemme Domobar Junior en Super Dual Boiler
- Londinium
-- Crem
- Izzo/Alex Duetto
- Bezzera modellen Duo/Matrix/Aria
- Gaggia Classic
- Mahlkonig
- Rancilio Silvia
- Spinel
- La Marzocco
- La Cimbali
Wij adviseren voor reparatie van bovenstaande machines contact op te nemen met de dealer waar u de machine heeft aangeschaft.
Wij doen geen garantie afhandelingen voor derden.